Biurowy dress code.

Niezależnie od warunków?

Cztery pory roku, a każda z nich inna – i jak tutaj pozostawać niezmiennym, kiedy na zewnątrz raz zimno, że jedynym ratunkiem jest pozostanie w domu pod kołdrą lub kocem, a raz taki upał, że jakikolwiek materiał na skórze podwyższa temperaturę ciała o kolejne, zbędne stopnie. Tymczasem dress code w niektórych miejscach pracy narzuca rygor niezależnie od tego, co się dzieje za oknem.

Brak rajstop to faux pas?

Niejedna sytuacja wymaga – zgodnie z zasadami savoir vivre – aby w formalnym stroju nie zabrakło okrycia nóg. Tymczasem nie jest to takie proste, aby zawsze się tych reguł trzymać, zwłaszcza gdy na samą myśl o dodatkowym elemencie garderoby robi się słabo, bo lato nie odpuszcza. Niestety – panie pracujące w biurach, np. prawniczych czy rządowych, muszą liczyć się z tym, że dress code nie dopuszcza ewentualności, aby w kobiecym stroju zabrakło rajstop czy pończoch.

Rajstopy czy pończochy?

W gruncie rzeczy wszystko zależy od całego stroju. Pończochy nadadzą się w przypadku spódnicy co najmniej do kolan, ponieważ im krótsza, tym większe ryzyko, że ktoś przypadkiem zauważy patenty pończoch, co niekoniecznie uchodzi za odpowiednie. Niemniej w takiej sytuacji dobrą alternatywą będą rajstopy. Najlepiej te uniwersalne, czyli cieliste, które pasują na chyba każdą okoliczność.

Grubość materiału

Czego by nie mówić – skala den to duże ułatwienie, ponieważ zimą można pozwolić sobie na te cieplejsze modele, czyli powiedzmy od 60 do 300 den, natomiast latem, gdy od wysokich temperatur wszystko lepi się do ciała, wystarczą nawet te od 5 do 8 den, które są lekkie i wygodne do noszenia. Oczywiście w tym wszystkim liczą się indywidualne potrzeby, bo każda z pań sama najlepiej wie, jak dostosować się do wymogów w pracy albo spróbować ugrać jakiś kompromis, który jednocześnie nie zniesmaczy współpracowników oraz zwiększy osobisty komfort podczas wykonywania obowiązków.

Poza tym rajstopy czy pończochy nie są takie straszne, jak je niektórzy malują – nadają profesjonalnego wyglądu, a ten niewątpliwie działa na korzyść przy oficjalnych spotkaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *